więcej na domeny.lap.pl

.pl
100 zł
9,90 zł
.com.pl
65 zł
9,90 zł
.eu
59 zł
19,90 zł
.com
59 zł
29,90 zł
.net
59 zł
29,90 zł
.org
59 zł
29,90 zł


Podstawowe informacje
1. Co jest potrzebne do rejestracji wybranej usługi?
2. Jaka firma zarządza serwisem Lap.pl?
3. Jak i gdzie wysyłane są przypomnienia o kończącym się abonamencie?
4. Jak mogę uregulować opłatę za usługę?
5. Jaka jest częstotliwość dokonywania płatności?
6. Co muszę zrobić aby otrzymać fakturę VAT?
7. Czy do ceny doliczany jest podatek VAT?
 

Korzystanie z serwera
1. Co to jest hosting?
2. Jak mogę zamówić pakiet hostingowy?
3. Co to jest bezpłatny okres testowy?
4. Czy na serwerze mogę korzystać z więcej niż jednej domeny?
5. Czy muszę posiadać domenę aby korzystać z hostingu?
6. Jak mogę odzyskać hasło do pakietu hostingowego?
7. Jak ustawić statystyki dla mojej strony WWW?
8. Gdzie mogę znaleźć statystyki odwiedzin moich stron?
9. Co to jest FTP?
10. Jak mogę wgrać dane na serwer korzystając z FTP?
11. Jaka jest struktura katalogów na serwerze FTP?
12. Co dzieje się po przekroczeniu transferu?
13. Jak dokonać delegacji domeny?
14. Co to jest PHP i jaka jest jego wersja na serwerze?
15. Jak stworzyć bazę danych MySQL w pakiecie?
16. Jak uzyskać dostęp do baz danych MySQL?
17. Jak zabezpieczyć moje pliki przed wirusami?
18. Co to jest kopia bezpieczeństwa (backup)?
 

Poczta e-mail
1. Co to jest konto e-mail?
2. Jak wiele kont pocztowych mogę założyć na serwerze WWW?
3. Jak utworzyć konto e-mail?
4. Jak zmienić hasło do konta e-mail?
5. Jakie są serwery poczty wychodzącej i przychodzącej dla mojego adresu e-mail?
6. Co to jest spam?
7. Czy moje konto pocztowe jest chronione przed spamem i wirusami?
8. Jak ograniczyć odbieranie spamu przez moją skrzynkę pocztową?
9. Do czego służy funkcja catch-all?
10. Co to jest autoresponder i jak go ustawić?
11. Co to jest forward i jak się go ustawia?
 

Domeny
1. Co to jest domena?
2. Jakie są nazwy serwerów DNS w Lap.pl?
3. Jak zmienić DNS dla domeny?
4. Co to jest opcja na domenę?
5. Co to jest kod authinfo i jak go uzyskać?
6. Jak dokonać zmiany danych/zmiany abonenta domeny?
7. Jak uzyskać przypomnienie dostępu do panelu zarządzania domenami?
8. Jak odnowić domenę na dłuższy okres?
 

Informacje ogólne

1. Co jest potrzebne do rejestracji wybranej usługi?

Do rejestracji usług (domeny, hosting, zamówienie strony WWW oraz pozostałe usługi) za pośrednictwem strony Lap.pl potrzebne są następujące dane:
- pełna nazwa i adres firmy/osoby;
- NIP oraz REGON;
- imię oraz nazwisko reprezentanta firmy;
- e-mail kontaktowy;
- telefon kontaktowy.
Poza tymi danymi nie wymagamy żadnych dodatkowych informacji. Lap.pl nie wymaga także od Państwa przesyłania żadnych dodatkowych dokumentów firmowych do założenia usług.

2. Jaka firma zarządza serwisem Lap.pl?

Lap.pl zarządzana jest przez firmę Agnat Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy. Jest to jedna z największych firm internetowych w kraju oferująca domeny, hosting, tworzenie stron WWW oraz usługę pozycjonowania stron WWW. Firma posiada swoją siedzibę w centrum Bydgoszczy i zatrudnia obecnie 50 osób. 

3. Jak i gdzie wysyłane są przypomnienia o kończącym się abonamencie?

Lap.pl wysyła 5 powiadomień e-mail o zbliżającym się terminie wygaśnięcia domeny wraz z informacjami co należy zrobić, aby nie stracić kontroli nad nią. W mailach zawarte są także faktury pro-forma w wersjach PDF, aby można było szybko dokonać opłaty. Dodatkowo, dla osób, które podały numer telefonu komórkowego przesyłana jest wiadomość SMS z informacją o wygasaniu domeny.

Dla pakietów hostingowych wysyłane są 3 powiadomienia oraz SMS przypominający o kończącym się abonamencie.

4. Jak mogę uregulować opłatę za usługę?

W Lap.pl każda usługa posiada odrębne konto bankowe, na które prosimy dokonywać wpłat. Opłaty prosimy wnosić na następujące rachunki bankowe:

Domeny: Bank Zachodni WBK S.A. 66 1090 1072 0000 0001 0326 1543
Hosting: Bank Zachodni WBK S.A. 29 1090 1072 0000 0001 0337 9967

Dane posiadacza rachunków bankowych:
Agnat Sp. z o.o.
ul. Gdańska 107
85-022 Bydgoszcz
 

5. Jaka jest częstotliwość dokonywania płatności?

Opłaty za pakiety hostingowe oraz domeny są regulowane raz w roku - wszystkie te usługi są rozliczane w abonamencie rocznym. Sytuacja może ulec zmianie na indywidualną prośbę klienta. W razie takiego problemu, prosimy o kontakt z konsultantami Lap.pl.

6. Co muszę zrobić aby otrzymać fakturę VAT?

Faktury VAT wystawiane są w ciągu 7 dni po zaksięgowaniu się przelewu na naszym koncie. Następnie faktury VAT wysyłane są pocztą tradycyjną na adres podany w systemie. Faktury wysyłamy automatycznie każdemu kto dokonał wpłaty, także nie ma potrzeby zgłaszania osobnych próśb o fakturę.

7. Czy do ceny doliczany jest podatek VAT?

Podane na stronie internetowej Lap.pl ceny są wartościami netto, zatem do każdej z nich należy doliczyć podatek VAT wynikający z mocy obowiązującej ustawy.

Korzystanie z serwera

1. Co to jest hosting?

Hosting to inaczej dzierżawa przestrzeni dyskowej i pewnych zasobów towarzyszących na specjalnie skonfigurowanym serwerze podłączonym do Internetu. Serwery są odpowiedzialne za utrzymanie stron WWW i poczty elektronicznej oraz zapewnienie ciągłości ich działań dla użytkowników Internetu. Dostawca w ramach udostępniania usługi hostingu zapewnia także określony poziom przepustowości łącz.

2. Jak mogę zamówić pakiet hostingowy?

Pakiet hostingowy można zamówić poprzez naszą stronę internetową www.lap.pl wypełniając stosowny formularz zamówienia przy pakiecie, którym jesteśmy zainteresowani. Można również skontaktować się z nami mailowo i poprosić o założenie wybranego pakietu.

Prosimy pamiętać, aby w takiej wiadomości zamieścić wszystkie dane niezbędne do rejestracji. Jeżeli żaden z pakietów zamieszczonych na stronie nie odpowiada Państwa wymaganiom prosimy o kontakt z naszym konsultantem. Z przyjemnością doradzimy w wyborze konkretnego profilu pakietu hostingowego.

3. Co to jest bezpłatny okres testowy?

Każdy z pakietów hostingowych posiada bezpłatny okres testowy. Trwa on 10 dni bez żadnych zobowiązań. W tym czasie można poznać i praktycznie przetestować wybraną usługę i zdecydować czy spełnia ona w pełni oczekiwania. Bardzo chętnie wysłuchamy Państwa opinii na ten temat.

4. Czy na serwerze mogę korzystać z więcej niż jednej domeny?

Tak, w pakietach Lap.pl można zaparkować (czyli umieścić) dowolną ilość domen. Natomiast od liczby serwerów wirtualnych zależy ile niezależnych stron internetowych będzie można umieścić w pakiecie hostingowym. Pełna specyfikacja hostingu dostępna jest po zalogowaniu do panelu administracyjnego po kliknięciu 'Profil konta' a następnie 'Szczegóły konta'.

5. Czy muszę posiadać domenę aby korzystać z hostingu?

Nie, wykupując pakiet hostingowy każdy użytkownik otrzymuje darmową domenę www.user.beep.pl. Można z niej korzystać jak z normalnej domeny umieszczając tam swoją stronę i tworząc z konta e-mail. Nie ma żadnych przeszkód, aby w promocyjnej cenie wykupić także własną domenę internetową i pod nią podpiąć istniejący już serwis.

6. Jak mogę odzyskać hasło do pakietu hostingowego?

Aby uzyskać przypomnienie hasła do panelu zarządzania hostingiem prosimy skorzystać z linku hosting.lap.pl i wybrać opcję „przypomnienie hasła”. Automat wyśle wiadomość na kontaktowy adres e-mail zawierającą login oraz link do wygenerowania nowego hasła. Po zmianie od razu można zalogować się nowymi dostępami.

7. Jak ustawić statystyki dla mojej strony WWW?

Po zalogowaniu do pakietu przechodzimy do zakładki 'Statystyki', następnie wybieramy z rozwijanej listy domenę, dla której chcemy aktywować usługę. Klikamy 'Dodaj'. Statystyka zostanie aktywowana i po upływie 24 godzin będzie można uzyskać dokładne informacje na temat odwiedzin swojej strony internetowej.

8. Gdzie mogę znaleźć statystyki odwiedzin moich stron?

Standardowe statystyki dostępne są pod adresem moja-domena.pl/stats. Z bardziej rozbudowanych rozwiązań analitycznych możemy polecić darmowe rozwiązanie Google Analytics, które w przystępny sposób podaje informacje o ruchu witryny. Instalacja jest bardzo prosta – wystarczy wkleić wygenerowany w panelu skrypt na stronę WWW i po upływie kilku godzin można już śledzić interesujące nas parametry statystyczne witryny.

9. Co to jest FTP?

FTP ang. File Transfer Protocol – co dosłownie możemy przetłumaczyć jako protokół transferu plików, czyli protokół służący do przesyłania plików z komputera na serwer za pomocą programu służącego do połączeń FTP typu np. FileZilla, Total Commander czy gFTP.

10. Jak mogę wgrać dane na serwer korzystając z FTP?

Wyposażeni w dostęp do Internetu musimy zaopatrzyć się w program do przesyłania plików na serwer, który potocznie nazywany jest klientem FTP. Do takich aplikacji zaliczamy np. FileZilla czy Total Commander. Pierwszy z nich jest aplikacją całkowicie darmową i możemy z niego korzystać w bardzo prosty sposób.

Wybieramy odpowiednio z menu głównego zakładkę Plik i dalej klikamy › Manager Stron › Nowy Adres. W nazwie Serwer/Host wpisujemy: ftp.swojadomena.pl oraz w polach Użytkownik i Hasło dane odpowiadające dostępom do pakietu hostingowego lub login posiadający uprawnienia FTP i odpowiadające mu hasło. Typ logowania ustawiamy na „Normalny” i klikamy „Zapisz”. Po połączeniu się z kontem pojawią się nam katalogi na serwerze z nazwami domen. Wchodząc w wybraną domenę możemy od razu rozpocząć kopiowanie plików.

Zawartość danego katalogu będzie widoczna w Internecie w ciągu 3 godzin - po kolejnym przeładowaniu serwera. Przeładowania serwerów w Lap.pl odbywają się co 3 godziny: 6:00, 9:00, 12:00, 15:00, itd...

11. Jaka jest struktura katalogów na serwerze FTP?

Katalogi na serwerze tworzą się automatycznie po dodaniu do pakietu hostingowego domeny. Katalogi posiadają tę samą nazwę co domena, którą dodaliśmy. Dalsza struktura katalogów dla poszczególnych domen zależna jest od własnych ustawień użytkownika. Nie ma potrzeby uruchamiania katalogu public_html – właściwe pliki wgrywamy do głównego katalogu domeny.

12. Co dzieje się po przekroczeniu transferu?

Po przekroczeniu transferu usługi klientów nie są blokowane. Jeśli przekroczenie ma miejsce, system przesyła stosowne powiadomienie a ostatniego dnia miesiąca wystawia fakturę w wersji elektronicznej i wysyła ją automatycznie do klienta. Opłata za przekroczenie transferu to 17 zł netto za każde rozpoczęte 5 GB ruchu. W chwili otrzymania powiadomienia o przekroczeniu transferu możliwe jest podjęcie decyzji co do dalszego użytkowania konta - czy zostanie wykupiony dodatkowy transfer lub czy jest możliwe inne wyjście (zmiana pakietu na wyższy, dokupienie większej ilości transferu).

13. Jak dokonać delegacji domeny?

W celu ustawienie delegacji należy zalogować się do pakietu hostingowego i przejść do zakładki delegacje. Tam należy kliknąć przycisk 'Zaawansowane'. Przechodzimy w ten sposób do miejsca, w którym możemy ustawić wydelegowanie domeny/subdomeny i zmienić wybrany rekord w strefie DNS.
Rodzaje rekordów: A, MX, NS, CNAME, TXT, SRV, AAAA.

14. Co to jest PHP i jaka jest jego wersja na serwerze?

PHP to niezwykle popularny język skryptowy używany przez webdeveloperów do budowy stron internetowych, w tym sklepów i portali. W połączeniu z bazami danych daje on programistom olbrzymie możliwości tworzenia dynamicznych aplikacji internetowych. PHP wyposażone jest pomocnicze mechanizmy projektowe, jak na przykład sesje, które są powszechnie wykorzystywane w większych witrynach.

Staramy się na bieżąco uaktualniać PHP na naszych serwerach i posiadać zainstalowane jego najnowsze wydanie. Dokładne informacje o wersji PHP można uzyskać tworząc na FTP plik o zawartości:
Obecnie nasz hosting dla nowych klientów obsługuje PHP w wersji 5.3.

15. Jak stworzyć bazę danych MySQL w pakiecie?

Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki Bazy SQL. Wpisujemy w odpowiednich polach nazwę bazy, nazwę użytkownika oraz hasło. Następnie wybieramy kodowanie oraz sortowanie znaków i klikamy dodaj. Baza zostanie założona i jest gotowa do użycia.

16. Jak uzyskać dostęp do baz danych MySQL?

Po zalogowaniu do pakietu przechodzimy do zakładki Bazy SQL. Przy każdej założonej bazie znajduje się przycisk MySQL. Kliknięcie w niego powoduje przeniesienie do strony logowania się do bazy.Można również skorzystać z adresu http://lap.pl/phpmyadmin

17. Jak zabezpieczyć moje pliki przed wirusami?

Zalecamy uruchomić "Kontrolę dostępu do FTP" oraz zmianę hasła na bardziej skomplikowane, co oznacza, że przez wejściem na FTP trzeba dodać swoje IP (zewnętrzne) do listy zaufanej.

Aby ustawić kontrolę dostępu FTP logujemy się do pakietu hostingowego i przechodzimy do zakładki "Loginy". Przy danym loginie klikamy "Edycja". W miejscu "Kontrola dostępu do FTP - zezwalaj na połączenia tylko z określonych adresów IP" podajemy swoje IP (zewnętrzne)i klikamy "dodaj". Następnie wpisujemy dwukrotnie nowe hasło i zatwierdzamy zmianę.

18. Co to jest kopia bezpieczeństwa (backup)?

Każda informacja, której utrata lub zmiana zawartości jest niepożądana, powinna mieć swoją kopię zapasową czyli backup. Kopia bezpieczeństwa jest zatem zestawem danych, które w przypadku ich utracenia (np. ataku wirusa, przypadkowego usunięcia) pozwolą na odtworzenie oryginalnych danych.

W lap.pl wykonujemy cyklicznie kopie zapasowe wszystkich danych klienta. W skład kopii wchodzą również dane takie jak logi dostępu do Państwa stron oraz kont. Cykl dla baz danych to jeden dzień. Cykl dla www/poczty to od 1 do kilku dni w zależności od rozmiaru archiwizowanego serwera. Cykl może być przesunięty ze względu na zaplanowane prace techniczne systemu backupowego.

Poczta e-mail

1. Co to jest konto e-mail?

Konto e-mail to tzw. konto poczty elektronicznej. Pozwala ono na wymianę korespondencji z innymi użytkownikami Internetu za pośrednictwem listów elektronicznych.

2. Jak wiele kont pocztowych mogę założyć na serwerze WWW?

W zależności od profilu pakietu ilość kont jest różna. Prosimy sprawdzić aktualne parametry wybranych kont hostingowych w serwisie Lap.pl. Pełna specyfikacja hostingu dostępna jest po zalogowaniu do panelu administracyjnego po kliknięciu 'Profil konta' a następnie 'Szczegóły konta'.

3. Jak utworzyć konto e-mail?

Po zalogowaniu się do pakietu hostingowego przechodzimy do zakładki Loginy, gdzie tworzymy unikalny login. Login nie jest związany z adresem mailowym i służy wyłącznie do logowania. Przy utworzonym loginie klikamy 'edycja' oraz wybieramy typ konta (e-mail). Od razu możemy ustawić powierzchnię tego konta oraz hasło.

Zapisujemy ustawienia i przechodzimy do zakładki poczta. W polu adres wpisujemy dowolną nazwę i wybieramy z rozwijanej listy domenę, z którą ma być utworzona poczta. Poniżej również z rozwijanej listy wybieramy login i klikamy 'Dodaj'. Adres e-mail został właśnie założony i jest już aktywny.

Aby sprawdzić pocztę wystarczy zalogować się na stronie webmail.lap.pl.

4. Jak zmienić hasło do konta e-mail?

Hasło do konta e-mail ustalane jest w pakiecie hostingowym. Jeżeli chcą Państwo zmienić hasło, prosimy zalogować się do pakietu hostingowego i wejść w zakładkę 'Loginy'. Przy wybranym loginie do którego przypisane jest konto wystarczy kliknąć 'Edycja', gdzie mamy możliwość wpisania dwukrotnie nowego hasła. Po zatwierdzeniu zmian można logować się korzystając z nowego hasła.

Prosimy pamiętać, że nowe hasło należy również wprowadzić w programie pocztowym.

5. Jakie są serwery poczty wychodzącej i przychodzącej dla mojego adresu e-mail?

Serwery pocztowe powinny wyglądać następująco:

Dla poczty przychodzącej
pop3.nazwa_domeny.pl
port: 110

Dla poczty wychodzącej
smtp.nazwa_domeny.pl
port: 465 lub 587

IMAP: Serwery poczty przychodzącej i wychodzącej wyglądają tak samo, różnią się natomiast portami: POP3: port 143 oraz SMTP: port 587.
 

6. Co to jest spam?

Spam to najkrócej mówiąc niepożądana przez odbiorcę wiadomość e-mail. Może ona zawierać informacje handlowe, na które odbiorca nie wyraził zgody (obecnie prawo polskie wymaga zgody odbiorcy na otrzymywanie informacji i ofert handlowych).

Wiadomość jest spamem gdy spełnia poniższe warunki:
- wiadomość jest identyczna dla wszystkich odbiorców
- odbiorca nie wyraził zgody na otrzymanie wiadomości
- treść pozwala przypuszczać że nadawca odniesie korzyści niewspółmierne do korzyści jakie ma odnieść odbiorca wiadomości
- narusza prywatność odbiorcy
- powoduje zajęcie wolnych zasobów infrastruktury technicznej
 

7. Czy moje konto pocztowe jest chronione przed spamem i wirusami?

Tak, każdy pakiet posiada filtr antyspamowy oraz antywirusowy aktualizowany kilka razy na dobę. Dodatkowo każdy użytkownik ma możliwość ustawienia własnej ochrony antyspamowej z poziomu panelu zarządzania hostingiem.

8. Jak ograniczyć odbieranie spamu przez moją skrzynkę pocztową?

Po zalogowaniu do pakietu hostingowego przechodzimy do zakładki Poczta. Tam, obok wybranego konta pocztowego, klikamy na przycisk 'Spam'. Pokaże się nam możliwość zdefiniowania własnych ustawień antyspamowych
  • możemy ustawić punkty spamowe - standardowe ustawienie to 10, możemy ustawić punkty na 8 lub mniej w zależności od tego jak bardzo chcemy ograniczyć odbieranie wiadomości. Poniżej granicy 8 na skrzynkę e-mail będzie docierało mniej wiadomości.
  • możemy wybrać język w jakim chcemy otrzymywać wiadomości. Wszystkie wiadomości przychodzące, napisane w innym języku niż wybrane zostaną uznane za możliwy spam.
  • możemy ustawić z jakich adresów (lub domen) mają być akceptowane bądź odrzucane wiadomości.

Dodatkowo w celu uchronienia się przed niechcianą pocztą, pamiętajmy by nie podawać adresu e-mail na stronach internetowych. Ważne jest też aby hasło było trudne do odgadnięcia - nie było hasłem słownikowym oraz zawierało 6-8 znaków w tym jedną wielką literę oraz cyfrę lub znak specjalny.

9. Do czego służy funkcja catch-all?

Catch-all umożliwia odbieranie całej poczty przychodzącej na daną domenę, również z nieistniejących lub błędnych adresów e-mail.

Przykład: posiadamy domenę mojafirma.com, dla której jest zdefiniowany adres (alias) 'catch all' (*@mojafirma.com), przypisany do konta 'mojafirma'. Dzięki funkcji cach all na konto 'mojafirma' można otrzymać pocztę na wirtualne adresy np. szef@mojafirma.com, ksiegowosc@mojafirma.com, czy Jan.Kowalski@mojafirma.com.

Aby dodać alias 'catch all' należy postąpić tak samo, jak przy tworzeniu zwykłego adresu e-mail, tyle że w polu nazwa adresu wpisujemy * (gwiazdkę).

10. Co to jest autoresponder i jak go ustawić?

Autoresponder to inaczej automatyczna odpowiedź. Funkcja ta umożliwia wysyłanie w sposób automatyczny wiadomości o określonej z góry treści, w odpowiedzi na każdy przesłany do nas e-mail. Autoresponder pozwala np. na automatyczne, zwrotne przesłanie oferty firmy, po otrzymaniu wiadomości na wybrany adres e-mail lub ustawienie informacji o urlopie i przerwie w obecności w pracy.

Aby ustawić autoresponder przechodzimy do zakładki Respondery w pakiecie hostingowym oraz ustawiamy pola:
- Konto: z rozwijanej listy wybieramy login, dla którego chcemy ustawić automatyczną odpowiedź.
- Od (adres e-mail): z rozwijanej listy wybieramy adres e-mail, do którego ma być przypisany responder.
- Od (np. imię i nazwisko): wpisujemy swoje dane aby wysyłający wiedział od kogo otrzymał wiadomość.
- Odpowiedź co: z rozwijanej listy wybieramy częstotliwość wysyłania auto-odpowiedzi do nadawcy wysłanej wiadomości. Przykładowo 1 dzień oznacza, że wysyłający otrzyma jedną wiadomość w ciągu całego dnia, niezależnie od tego ile wyśle do nas wiadomości.
- Deaktywuj za: z rozwijanej listy można wybrać datę, kiedy ma być dezaktywowany autoresponder.
- Temat i Treść wypełniamy dowolną treścią.

Po kliknięciu 'Dodaj' autoresponder będzie już aktywny i od tego momentu wszyscy nadawcy, którzy wysyłają do nas korespondencję otrzymają automatyczne powiadomienie na przesłany mail.

11. Co to jest forward i jak się go ustawia?

Forward to przekierowanie wiadomości przychodzących na dane konto e-mail na inny adres e-mailowy.
- Aby go ustawić należy zalogować się do panelu administracyjnego usługi hostingowej i przejść do zakładki Forward.
- Podajemy docelowy adres e-mail, na który mają zostać przekierowane wiadomości a z rozwijanej listy wybieramy login, z którego będą przesyłane maile.
- Możemy również zaznaczyć pozostawianie kopii wiadomości na serwerze, co oznacza, że pierwotny adresat wiadomości będzie je również widział na swoim koncie.
- Możemy zdefiniować kilka adresów mailowych, na które będą dostarczane wiadomości. Przy ustawionym już forwardzie klikamy 'Edycja' i pojawi nam się możliwość dodania kolejnych adresatów przekierowania.

Domeny

1. Co to jest domena?

Domena to podstawowy składnik internetowej tożsamości. Domena jest elementem adresu internetowego, który kieruje internautów na żądaną stronę. Domeny są kojarzone najczęściej z nazwami własnymi firm lub produktów i w większym uproszczeniu można je podzielić na:
- narodowe: .pl, .de, .fr, co.uk.
- funkcjonalne: .com.pl, .info.pl, .net.pl, .edu.pl
- regionalne: .waw.pl, krakow.pl, .bydgoszcz.pl
- globalne: .com, .net, .org

W bardziej szczegółowym podziale możemy wyróżnić także domeny makroregionów takie jak np.: .asia czy .eu, domeny dla urządzeń mobilnych jak .mobi, .tel. Pełną ofertę domen znajdą Państwo pod adresem domeny.lap.pl. Więcej informacji o domenach: pl.wikipedia.org/wiki/Domena_internetowa.

2. Jakie są nazwy serwerów DNS w Lap.pl?

Aby domena wskazywała na serwery Lap.pl w panelu zarządzania domenami należy ustawić następujące adresy serwerów DNS:

- ns1.lap.pl IP: 193.239.44.33
- ns2.lap.pl IP: 91.234.176.240
- ns3.lap.pl IP: 46.250.184.13
 

3. Jak zmienić DNS dla domeny?

Zmiany serwerów DNS można dokonać z poziomu panelu zarządzania domeną dostępnego pod adresem domeny.lap.pl. Po zalogowaniu przechodzimy do panelu użytkownika, zaznaczamy opcję przy odpowiedniej domenie, a następnie poniżej kliknąć przycisk 'Zmień DNS'. Pojawią się pola z domyślnie wpisanymi DNS-ami naszej firmy. Można je usunąć i wpisać nazwy swoich serwerów DNS.

Należy pamiętać, że przed zmianą DNS należy odpowiednio przygotować serwer na który ma wskazywać domena. Musi ona być zaparkowana na serwerze jeszcze przed dokonaniem zmiany nazw serwerów.

4. Co to jest opcja na domenę?

Opcja na domenę jest swego rodzaju rezerwacją danej domeny, której właścicielem jest inny podmiot. W momencie gdy, z różnych powodów, właściciel domeny nie przedłuży jej ważności, użytkownik, który wykupił opcję będzie miał prawo do jej przejęcia i zarejestrowania według standardowego cennika. W ten sposób można niskim kosztem przejąć bardzo wartościowe domeny. Należy jednak pamiętać, że Opcja nie daje gwarancji nabycia danej domeny. Kosztuje ona jedynie 40 złotych netto na 3 lata, a jej zamówienia można dokonać na stronie domeny.lap.pl wyszukując daną domenę.

5. Co to jest kod authinfo i jak go uzyskać?

Kod authinfo jest kodem autoryzującym domenę przy transferze pomiędzy Operatorami. W celu uzyskania kodu authinfo należy zalogować się do panelu zarządzania domenami na domeny.lap.pl. W zakładce Regulaminy znajduje się elektroniczny formularz do uzyskania tego kodu. Po złożeniu wniosku poprzez ten właśnie formularz prześlemy na adres e-mail kontaktowy podanie autoryzacyjne, które należy wydrukować, uzupełnić i odesłać do nas faksem na numer 52 552 42 55 bądź w formie skanu na adres info@lap.pl. Po weryfikacji podania kod zostanie niezwłocznie przesłany za pośrednictwem poczty e-mail.

6. Jak dokonać zmiany danych/zmiany abonenta domeny?

Zmiany danych można dokonać w panelu zarządzania domeną znajdującym się pod adresem domeny.lap.pl. Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki 'Edycja danych klienta' i wprowadzamy stosowne modyfikacje. Zatwierdzenie zmian spowoduje samoczynne wygenerowanie wniosku zmiany danych abonenta. Następnie przechodzimy do zakładki 'Wnioski' skąd można pobrać gotowy do wydruku formularz. Wniosek należy podpisać, opieczętować i przesłać faksem na numer (52) 552 42 45, bądź skan drogą mailową na adres info@lap.pl

Zmiany abonenta domeny można dokonać również poprzez panel zarządzania domeną znajdującym się pod adresem domeny.lap.pl. Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki 'Lista moich domen'. Zaznaczamy domenę, dla której chcemy dokonać zmiany abonenta i poniżej wybieramy 'Zmień' -> 'abonenta'. W kolejnym kroku pokaże się nam lista domen, które wcześniej zaznaczyliśmy oraz pole, w którym należy wpisać login konta nowego abonenta*. Po zatwierdzeniu zmiany samoczynnie wygeneruje się wniosek zmiany abonenta domeny. Przechodzimy do zakładki 'Wnioski' skąd można pobrać gotowy do wydruku formularz. Wniosek należy podpisać, opieczętować i przesłać faksem na numer (52) 552 42 45, bądź skan drogą mailową na adres info@lap.pl.

*Należy podać login panelu zarządzania domenami nowego abonenta. Konto można założyć samodzielnie pod adresem domeny.lap.pl korzystając z zakładki 'Załóż nowe konto'. Możliwe jest również skorzystanie z wniosku zmiany abonenta domeny (cesji) znajdującego się w zakładce Regulaminy.

7. Jak uzyskać przypomnienie dostępu do panelu zarządzania domenami?

Aby uzyskać przypomnienie dostępów do panelu prosimy skorzystać z bezpośredniego linku:

https://domeny.lap.pl/?action=nologged&subaction=ncremindepassword&reminde=1

Na adres e-mail danego konta wysyłamy link do wygenerowania nowego hasła. Po zmianie hasła można od razu logować się za pomocą nowych dostępów. Jeśli są problemy z otrzymaniem korespondencji od nas, prosimy o sprawdzenie katalogu Spam w skrzynce lub programie pocztowym. W razie dalszych problemów prosimy o kontakt z konsultantami Lap.pl.

8. Jak odnowić domenę na dłuższy okres?

Prosimy przesłać informację na adres ksiegowosc@lap.pl. W mailu prosimy zawrzeć okres na jaki chcą Państwo opłacić daną domenę (zwykle maksymalny okres wynosi 10 lat). Dział Rozliczeń wysyła zmodyfikowaną fakturę, którą należy uregulować.